ДИСКУСІЙНА ПАНЕЛЬ № 3 ЗАСІДАННЯ "КРУГЛОГО СТОЛУ" ВІД 29 БЕРЕЗНЯ 2021 РОКУ: «АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ТА ПОВНОВАЖЕННЯ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ З ПИТАНЬ ЗДІЙСНЕННЯ АРХБУДКОНТРОЛЮ ТА НАГЛЯДУ.
Новини Асоціації → 2021 → 04.2021 → ДИСКУСІЙНА ПАНЕЛЬ № 3 ЗАСІДАННЯ "КРУГЛОГО СТОЛУ" ВІД 29 БЕРЕЗНЯ 2021 РОКУ: «АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ТА ПОВНОВАЖЕННЯ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ З ПИТАНЬ ЗДІЙСНЕННЯ АРХБУДКОНТРОЛЮ ТА НАГЛЯДУ. |
«Ми проводили круглий стіл із працівниками муніципалітетів, були залучені і народні депутати, і окремі спеціалісти будівельної спільноти. Наш перший висновок- необхідно брати все найкраще із згаданих сьогодні законопроєктів і робити новий законопроєкт.»
Про компетенцію органів місцевого самоврядування:
«У нас така формула: органи місцевого самоврядування мають мати контрольні функції за всіма об'єктами СС1, СС2, СС3 на всій території територіальної громади, за вийнятком вказаної компетенції ДІАМ, на всіх етапах будівництва.»
Про експлуатацію:
«Ми розуміємо концепцію, яка пропонується в плані юридичних осіб. Але поки створяться юридичні особи, поки пропишуться регламенти, поки вони зареєструються- пройде багато часу. Якщо ми боїмося корупції, так дайте конкуренті можливості і, якщо в органах місцевого самоврядування будуть надавати гірші послуги, то народ потім перетече до юридичних осіб, які утворяться, якщо там буде дешевше, простіше і антикорупційніше.»
Олена Шуляк приєдналась до дискусії та зазначила:
«Не хотілося б розробити такий законопроєкт, яким корупція з державного рівня перейде на рівень муніципалітетів. Тому, я думаю, що спільними зусиллями, знаходячи баланс інтересів між усіма учасниками процесу і, ставлячи інтереси громади на перше місце, ми знайдемо саме компромісний варіант законопроєкту.»
Величко Оксана, координатор урядово-громадської ініціативи "Разом проти корупції" висловила свою думку таким чином:
«Насправді те, що відбулося цілий рік- це скоріше не реформа, а набір певних помилок, більшість яких зараз доводиться відкочувати назад: скасували ліцензування, повернули ліцензування, створили органи, передумали створювати органи, забрали повноваження, через рік повернули повноваження. Тому такі помилки допущені вгорі, вони болісно множаться вниз і це скоріше не реформа, а слово «хаос». Є пропозиція якісно напрацювати хороший законопроєкт, залучивши широке коло стейкхолдерів.»
Вона запропонувала запронувала можливі запобіжники корупційних дій:
«Які ж запобіжники мають бути запроваджені у будівельному контролі і нагляді обов'язково? Першим класичним визнаним антикорупційним запобіжником є максимальна прозорість всіх процесів містобудування. На щастя, ми бачимо відображення цих норм в законопроєктах, які пропонуються. Здобутком команд є єдина електронна система у сфері будівництва, справді дуже хороша річ, яка спроможна буде забезпечити таку прозорість. Другий параметр, який ми вважаємо дуже важливим антикорупційним запобіжником і, який, на жаль, не представлений в законопроєктах- це адекватні заробітні плати для представників органів контролю та наглядів, як в центрі, так і на місцях. Третє- це прозоре призначення керівництва, зрозуміло, що для цього є окреме законодавство, втім відобразити і в цьому Законі також можна, тому що саме непрозорість призначень, незрозумілість минулих очільників викликало найбільше обурення у громадськості. Четверте- це персоналізація відповідальності, а також механізми її забезпечення і, відповідно, санкції. Необхідно прописати детальніше саме механізми притягнення до відповідальності. П'яте- це збалансована модель розподілу повноважень. На нашу думку, всі повноваження з контролю мають бути передані на місця, а за центральними структурами має бути залишено нагляд. Шосте- це чіткі процедури всіх адміністративних послуг в сфері будівництва: вичерпні переліки документів, чіткі критерії відмов. Всі процедури мають бути максимально доопрацьовані, уточнені- в цьому сильний законопроєкт Мінрегіону. Останнє- це перегляд і уточнення самих норм законодавства в цілому, яке регулює діяльність містобудування.»
Сітов Веніамін Іванович, голова Мереф' янської ОТГ приєднався до дискусії та висловив свою думку:
«Хочу підкреслити, що в основному законопроєкти розроблені для великих міст, тут не враховані інтереси середніх громад, малих громад. У малих і середніх територіальних громадах ми нікого не знайдемо, будь-який архітектор не піде на умови прописаних в законопроєктах штрафів.»
Олена Шуляк підвела підсумки панелі та запропонувала надати всі пропозиції у письмовому вигляді.
Другие новости и события
Асоціація "Регіональне будівництво" щиро вітає Вас із прийдешнім Великоднем! // 30.04.2021 У такий знаменний день нехай свято Пасхи принесе любов та світло у Ваші родини, щирість та добро у взаємини, а головне - здоров'я і мир. |
Поздравляем директора ООО «Финансово-строительная группа» В.Н. Лепесея с днем рождения! // 25.04.2021 Уважаемый Владимир Николаевич! Ценим Вас как отличного организатора, ответственного и грамотного руководителя, настоящего профессионала своего дела, который активно участвует в работе Ассоциации. От всей души желаем Вам крепкого здоровья, семейного счастья, благополучия, неугасаемого оптимизма, любви и понимания со стороны Ваших друзей и близких, воплощения планов и всего самого доброго! |
Как парализовать работу ГАСКов, вернув им полномочия? // 23.04.2021 Год строительной анархии в результате лишения местных органов власти полномочий и функций в сфере архитектурно-строительного контроля для Одессы обернулся более чем семью сотнями фактов "нахалстроя", повреждением десятков памятников архитектуры, бесчисленными нарушениями интересов общины. А последствия решений от 18 марта 2020 года в масштабах всей страны страшно даже представить. |